fredag, februari 20, 2009

det är nervöööst att chatta med fansen

En del av mitt jobb är ju att lyssna på intervjuer (av väldigt varierande längd och kvalitet) och skriva artiklar utifrån det.
Ibland måste jag pausa och "spola tillbaka", för det kan vara extremt mycket information (och svåra facktermer) på väldigt kort tid. Men ibland är det utdragna långa historier, om hur de hamnade i branschen blablabla, och då kan jag slösurfa lite*) medan jag noterar några meningar.

Idag, alldeles nyss, följde jag en chat på MSN med pojktrion E.M.D.
Det är tur att de klarar sig på sången och inte har ett skrivjobb.
För hur kan det ta så lång tid att svara på så få frågor, för killar i 20-25-årsåldern?
Skriver de demokratiskt vartannat ord eller? På en halvtimme hinner de med blott sexton frågor.

Verkligt exempel:
Fråga: - Hur kändes det första gången att gå upp på scenen?
EMD:s svar: - Det var nervöööst...

Och så vidare, bara med liknande frågor, hur känns det inför lördag och är det nervöst att vara med i tv.
ÄR det så nervöst, när man "föddes" som artist i Idolföljetongen? Ställ den frågan i stället.
Eller så hade E.M.D en jättemesig moderator som valde ut de enklaste frågorna. (Självklart ignorerades min fråga om hur det egentligen står till med datorvanan.)

*) Det är då man läser bloggar eller spelar Bubble Shooter...

Inga kommentarer: