måndag, april 04, 2011

angie, you're beautiful, but ain't it time we said good-bye?

DN kan i dag avslöja att den amerikanska soulstjärnan Angie Stone är klar för Stockholms jazzfestival.

Okej, när spelade inte Angie Stone på Stockholms jazzfestival undrar jag då. Är inte hon jämt det kommersiella dragplåstret? En jazzfestival som ständigt är nära konkurs och nedläggning men räddar sig genom att smyga in soul och r'n'b borde kanske göra tvärtom - byta namn*) och säga sig arrangera en Stockholm Soulfestival och fuska in ett antal jazzakter, och förvåna publiken.

I artikeln säger 50-åriga Angie bland annat ”När jag ser mig själv i spegeln ser jag en ung, duktig och stolt artist som det går bra för." Med den inställningen borde Angie få vara på de där anskrämliga filmstjärnekorten på baksidan av mjölkpaketen. Fast hon är väldigt fräsch på sitt mug shot från förra veckans fortkörning, det medger jag!

*) Stockholms jazzfestival har redan bytt namn, till det vilda och galna Stockholm jazz fest. Just det.

Inga kommentarer: