måndag, mars 04, 2013

bevattning

Det är inte ofta det förekommer några som helst intressekonflikter i mitt facebookflöde, men idag läste jag ändå ett ifrågasättande, från en medlem i Sverigedemokraterna till en av låtskrivarna bakom Jalla Dansa Sawa (de är uppenbarligen barndomsvänner.)

Bortsett från allez-allez-allez så har tyvärr sångtexten gått mig rakt förbi, men nu hörde jag ett rap-parti, om att "vissa inte välkomnas in till vår blågula fest" som avslutas med "Jag bevattnar blåsippan och ger den till alla".

På Avpixlat översätts detta raskt med att 'Behrang Miri pissar på SD' (vilket om man är långsökt även kan tolkas som en slags gödsling för tillväxt. Eller..?)

Låtskrivaren - det är naturligtvis honom jag är vän med, INTE politikern - gav bara ett kort och glatt svar om att "det betyder bara att man vattnar en blomma, inget annat", och svarade inte på följdfrågan om varför det var just en blåsippa.
Jag misstänker att inlägget plockades bort, och jag förstår honom, det förtar onekligen den glada stämningen kring att Jalla Dansa Sawa ligger etta på iTunes.



Inga kommentarer: