Hårdplanerade trender
Idag på Faktum på SVT2, avslöjades det hur det kommer sig att vi (konsumenterna) faller för planerade trender. Tex skulle caffe-latten ha introducerats i Sverige för att det inte såldes/dracks tillräckligt med mjölk. Tydligen hade nån trendanalytiker sagt att tidiga 90-tals-sloganen Mjölk ger starka ben inte var tillräckligt sexig. Latte är visserligen hemtrevligt, men nog är det fan så mycket sexigare med en stark vuxen man som dricker ett glas kall mjölk, eller för all del en kopp starkt svart kaffe?!
Dessutom skulle programledaren visa att med rätt metod går allt att sälja in, så han tog hjälp för att "designa" en lansering av hundkött. De som provsmakade de små fina snittarna gillade dem, men de ryggade tillbaka när de hörde vad det var (om det nu verkligen var hundkött!) Det är så himla feeeegt!!! Kan man äta något kött överhuvudtaget kan man väl inte hålla på och selektera mellan djuren!? Varför är det bättre att äta en gris eller en höna än en cockerspaniel eller en hamster!? (Jag äter absolut inte kött alls. Det är demokrati, det!!)
Mer TV: precis nu på American Idol var det en tjej som sjöng Faith Hills "Bringing out the Elvis". Det är visserligen korrekt, men den skrevs av Louise Hoffsten till hennes egen skiva 6.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar