söndag, augusti 06, 2006

O'boy No Sugar Added

Efter starka påtryckningar* ska jag recensera O'boy No Sugar Added. Idén i sig är förstås bra, konstigt att en sockerfri variant inte kommit förrän nu kan man tycka. Och egentligen smakar den rätt okej, och mycket bättre än flera chokladpulverdrycker som inte är äkta O'boy ändå. de första två glasen var jag nöjd med, men efterhand började jag ana en eftersmak som jag inte alls uppskattade, och tredje morgonen vågade jag inte ens chansa utan sprang ner och köpte mer "vanlig" O'boy.
Men nu dricker jag sjukt mycket O'boy (åtminstone för min höga ålder), jag misstänker att jag kommer producera bröstmjölk med chokladsmak till min bebis. Om man bara gillar att ha det hemma för att kunna ta ett glas då och då funkar säkert denna sockerfria variant likabra. Och föräldrar som MISSUNNAR sina barn Oboy pga sockerhalten kan ju servera denna, för om man inte jämför rakt av så är smaken okej. På hemsidan utlovar de 30% färre kalorier än i originalpulvret. Fast paketet var mycket dyrare också, det väger väl in.

*) det är absolut inte sant. Men jag önskar att någon hade bett mig om ett proffsutlåtande...

Inga kommentarer: