onsdag, oktober 18, 2006

ankomstmusik

Det är viktigt att det blir rätt från början.
Vi tog med oss egna högtalare till BB, och en iPod med en playlist speciellt framtagen för detta tillfälle. Jag hade tänkt mig ca 100 blandade låtar, men efter första urvalet var det hela 14 timmars musik, som vi sedan kompromissade ner till drygt 200 låtar.
Vissa var helfel i sammanhanget, jag vrålade till A. att stänga av när Håkan Hellström började tjoa En midsommarnattsdröm i ett väldigt smärtsamt skede.
Personalen verkade bara uppskatta musiken, de sa att de flesta som har med sig musik väljer klassiskt, och jag fick t.o.m skriva ner skivtitlar på en servett till en läkare mellan lustgasdoserna.
När det var som allra närmast så sjöng Robbie Williams Feel och då blev jag lite stressad mitt i allt - hur hur hur hamnade den låten med på playlisten överhuvudtaget!?

Men det första andetaget - primalskriket - tog lilla Bubblan passande nog till de inledande visslingarna till Kents Dom andra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis lilla Anna o Anders! hon är jättefin. Och hej bubblan! välkommen ut! vad kul att se dig.(kan hon läsa?)Bestämde mig genast att det är okej att bli tant för din skull. Vi ses snart!
Kramar (tant!!!) Therese.
ps (farbror!!) Magnus hälsar också)