lördag, oktober 07, 2006

munvårdsmånad

Till min stora förtjusning såg jag en tv-reklam att just nu är det munvårdsmånaden!!! Inte bara bröstcancermånad, alltså. Visst, Colgate ligger bakom så liiite kommersiellt kan man tycka att det är men ändå, vilket fint initiativ! Tandborstning är underskattat! Jag borstar lätt 6-7 gånger per dag, vilket konstigt nog ger en omvänd effekt på mina föräldrar, som anser att det är för mycket!! Okej jag är inte sex år gammal, men ändå, hur många familjer har den typen av diskussioner?

Jag ska definitivt beställa filmen LazyTown - Borstardagen till min bebis!

Och på Colgates webbsida finns det en email-servicetjänst där man får en påminnelse var tredje månad om att byta ut sin gamla tandborste! Ojojoj vad jag ska anmäla alla i min hotmailkontaktlista där!
Jag tror iofs mer på att byta varje månad, fast det är klart, det beror ju på hur ofta och länge man borstar. Hett personligt tips (från mig!) är att köpa helt genomskinliga glasklara borstar, för då kommer det (förhoppningsvis) ljus igenom som dödar bakterierna.

Här är ett smått suspekt "spel" om exakt var och hur man ska vara noga med borstning och flossing.

Vänliga hälsningar, fluortanten

Inga kommentarer: