söndag, februari 11, 2007

stacie orrico

Minns någon Stacie Orrico? En tjej som hade en stor MTV-hit med Stuck 2003, med en typisk high school-love-video - vilket var okej eftersom Stacie var ca 17 år då. (Mest minns jag hennes mouche, och att hon bar stickad mössa!) Uppföljarlåten hette (There's gotta be) More to life, och den var mycket bättre. Sen blev det tyst. Åtminstone i radioapparaterna nära mig.

Av en slump halkar jag in på Stacie på iTunes Music Store, via religiös musik, faktiskt. Christian Music är en stor genre i USA, och Stacie är född av missionärsföräldrar, har blivit Grammy-nominerad i gospelkategorin, gett ut en jul-EP samt toppat kristna musiktopplistor. Och hon har tydligen hållt på en hel del. Skivan med Stuck var inte ens den första, för debuten Genuine kom redan 2000. Och hon har turnerat med Destiny's Child.

Den nya skivan heter Beutiful Awakening, och enligt den officiella hemsidan är releasen uppskjuten - men det går utmärkt att köpa albumet från iTunes, släppt 16 januari i år eller exakt samma utgåva med en annan omslagsbild, släppt 27 augusti (den finns även på CDON.) Något förrvirrande! (för det verkar inte vara "european version")
Vid en liten snabb [svensk] googling verkar det som att vissa radiostationer har/haft singeln I'm not missing you på spellistorna. Men just den är, enligt mig, inget speciellt. Hon sjunger fint, men jag misstänker att hon försvinner i mängden.

Inga kommentarer: