söndag, juli 08, 2007

åå alla colaflaskorna jag slängde

eller inte slängde, jag pantar naturligtvis som en god medborgare. Jag har lätt gjort mig av med sjuttio cocacolaflaskor sedan pågående kampanj "1 kod = 1 låt" startade, och nu märker jag att den faktiskt funkar. Med iTunes dessutom, eller just därför. Jag har suttit med Lokaflaskor förr i tiden, och försökt få låtar från typ cdon, men det har inte funkat.
När man har registrerat en kod, och "köpt" en värdecheck hos iTunes, så kan man förstås spara den. Men jag tycker det är roligt att välja ut enstaka låtar som jag aldrig lyckats skaffa digitalt förut.

Så ikväll skaffade jag mig en riktig gymnasie-flashback och köpte Yellowjackets version av Revelation, och inte vilken som helst (det fanns 4 olika med Yellowjackets) utan den liveversionen där Take 6 sjunger. Det var precis sånt man tyckte var jättebra när man gick på musiklinjen.

Finns det överhuvudtaget några andra än musikstuderande som vet vilka Yellowjackets är? Alltså det är ingen högfärdig fråga, och Yellowjackets är ena trevliga karlar, de spelade på Mejeriet i Lund när jag jobbade där. Men den typen av jazzfusion eller vad man ska kalla det...är det någon som inte själv utövar musikstilen, som lyssnar på den?

Inga kommentarer: