torsdag, augusti 16, 2007

på smällen

På smällen (Knocked up) har Sverigepremiär i helgen. Jag har sett den och jag tyckte kanske inte att det var en enormt rolig film, men jag gillade att karaktärerna i filmen känns naturtrogna.

Även amerikanska tjejer-på-film kan alltså ha ett one-n1ght-stand med nån de inte känner, slackerkillar fortsätter verkligen med sin ölpimplande pårökandes p0rrsurfande slackerkultur även när det börjar bli dags att växa upp, och den perfekta mamman och hustrun (huvudpersonens syster) visar sig vara en dominant trångsynt b*tch som tycker att hennes sätt inte bara är det rätta utan det enda.

Jag har, pga totalt ointresse, inte sett 40 year old virgin, men det är samma manliga huvudrollsinnehavare, Seth Rogen. Jag reagerade på att han skulle föreställa en 23-åring i filmen, men nu ser jag att han är född 1982!!! Yngre än både Britney och Jessica Alba alltså.

Det är, liksom här, ständigt förekommande i amerikanska filmer/tv-serier, att när en nån ska föda, så sitter samtliga vänner och familjemedlemmar och väntar direkt utanför förlossningssalen, för att rusa in typ direkt efter att navelssträngen klippts av..! Jag fick inte ta emot ett enda besök på 4 dagar på KS...

Inga kommentarer: