onsdag, oktober 17, 2007

vem vill jan malmsjö straffa egentligen?

Jan Malmsjö är upprörd och besviken över att Mr Persbrandt säger upp sig från Dramaten, med omedelbar verkan. Så långt är jag helt med på noterna. Man brukar knappast sluta på ett jobb på stört, och i synnerhet inte om man är mitt uppe i en föreställning. Jag skulle också bli vansinnig om t.ex någon bandmedlem lämnade en (mig) i sticket så där.

Men på vilket sätt "hämnas" Jan på Persbrandt genom att själv hota med att sluta på Dramaten - och på vilket sätt gör han situationen lindrigare för sin arbetsplats?

svt.se står det att "Malmsjö ska dessutom ha varit kritisk mot att Dramaten inte tydligare tog avstånd från Persbrandts avhopp."

Men vad skulle Dramaten göra? Stämma Persbrandt? Well, Persbrandt lär väl knappast kunna uppge Dramatenchefen Staffan Valdemar Holm som referensperson på sitt CV, men det struntar han nog i...

Det är faktiskt synd att Persbrandt inte vill prata med media, för nu verkar det som att stjärnor av hans storlek inte bryr sig ett dugg om arbetsmoral.

Jag har iallafall slutat gräma mig för att jag inte fick tag i Måsbiljetter till en bröllopsgåva.

Inga kommentarer: