torsdag, februari 14, 2008

strejk stroke strucken

Man vet att strejken bland amerikanska manusförfattare har pågått väl länge, när man tittar på säkert fem år gamla Dawson's Creek-repriser på eftermiddagen eftersom det känns dags att börja umgås med sina Gamla Bekanta, när ens mer nyfunna bekantskapskretsar lyst med sin frånvaro så länge att man börjar känna sig personligt övergiven.
Min pojkvän tycker att jag är pinsam när jag ute bland människor uttalar min saknad efter Derek & Meredith, för att inte tala om Gaby & Carlos.
Dan & Serena i Gossip Girl hann visserligen bara bli en vacker semesterförälskelse med sitt tiotal avsnitt, men gav absolut mersmak...

Under strejken har jag dessutom:
- googlat fram tjuvtittar i böckerna om Gossip Girl för att åtminstone få reda på vem som blir ihop med vem, eller inte.
- undersökt om man kan hyra Dawson's Creek-säsongerna 5 och 6 på Buylando (nope, det kan man inte, men man kan beställa dem från cdon och sånt.)
- börjat titta på Californication och nästan börjat tycka David Duchovny ser bra ut
- spela Playstation2 igen.

Det verkar som att strejken är över nu, men det kan vara så illa så att Entourage inte går att rädda, enligt huvudrollsinnehavaren Adrian Grenier.

Det är väl ingen av presidentkandidaterna som pratat om såna här vardagsproblem i sina kampanjer? Nej, det verkar väl lite ytligt. Fast tänk om det skulle få några fler att rösta överhuvudtaget.

Inga kommentarer: