torsdag, maj 08, 2008

dreams are coming true, standing here with you?

Visst, jag vet att vi har en lång bit kvar, till en total jämställd tillvaro oavsett sexuell läggning.Men jag fick för mig att vi kommit en bit på vägen. Jag menar, de flesta i min generation har minst en gaykompis, som är öppen med det.

Så fräscht och nytt det då känns, att Alex Schulman reclaimar den typ 25 år gamla (och numera utrotade?) uppfattningar om bögar i sin krönika i punkt.se idag. Det handlar om att Alex önskar få fri tillgång till tjejernas omklädningsrum. Att få spana fritt på nakna kroppar tillhörande det könet man åtrår - och just det ja, så har ju bögarna det hela tiden. Lyckosar.

"Jag tog en ångbastu och där i dimmorna upptäckte jag plötsligt Rikard Wolff.
[...] och jag kom att tänka på vilken drömsits den mannen och övriga
homosexuella sitter i. De lever den dröm som jag närt i tjugo år; möjligheten att
obehindrat gå omkring i en miljö med kroppar som man åtrår. Rikard Wolff kan gå
runt och glutta hur mycket han vill på herrarnas. [...] Därför satt jag där i
bastun och avundades Rikard Wolff litegrann. Och han kanske satt där och fick
lite pirr, vad vet jag."

Ja precis så är det nog. Alla bögar blir tända av alla manskroppar. Det är ju därför det stod att läsa artiklar för ett par år sedan, om att gaykillar inte skulle få spela fotboll (med straighta.) För när alla kastade sig i en glädjehög när det blev mål/seger, så är det inte så kul att få ett homo över sig. (Jag minns verkligen detta, eftersom det stod just "ett homo".)

Vet du vad Alex, jag är en straight tjej som tänder på killar, men varken jag eller någon tjej jag känner har en dröm om att obehindrat få kolla in killarnas omklädningsrum. Är inte det konstigt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det är konstigt. Alltingen saknar ni väl åtrå eller nyfikenhet. Jag skulle nästan vilja se alla kvinnor avklädda och tror att alla män tycker likadant. Kanske skiljer sig män och kvinnor åt på så vis. Uppenbarligen verkar det som om män går igång på visuell stimulans mer än vad kvinnor gör.
Jag tror att bögar älskar att se nakna män i duschen om de är det minsta lika heterosexuella män.

Anonym sa...

Jag hade lätt gått runt i killarnas omklädningsrum om jag kunde! Varför inte ta chansen liksom? Homosexuella har det ju jätte bra!

annalin sa...

Men anonym (som jag antar är en tjej), menar du i vuxen ålder eller i tonåren, när alla pubertala killar (iallafall de jag kände) var helt besatta av att få syn på även enstaka kroppsdelar på tjejerna. De var riktigt kreativa i sitt tjuvkikande...