onsdag, juni 18, 2008

SATC - everybodys business

Det är fruktansvärt praktiskt att ha alla favoritbloggar i Google Reader.
Men ibland känns det som en stökig gymnasieklass som jag har hand om.

Häromdagen kändes det som ett stort Facebookalbum med likadana bilder, men det var för att bloggmorsorna Anne och Hanna börjat hänga IRL.

Och idag ser Readern ut som en näbbig tonårsdebatt.
Quetzala säger sig vara småkär i Hans Wiklund efter hans märkliga uttalande om Sex and the city-filmen, medan Oswald rasar.
(Visst är det ändå uppfriskande, att den unga tjejen stöder Hans, men mannen tycker tvärtom!)

Kortfattat säger Hans att han fan tycker "att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till". Det roligaste är fortfarande att han rekommenderar att lägga pengarna på den realistiska och jämställda filmen Hulken i stället.

Man går förmodligen på bio för att bli underhållen. För att pausa från vardagen och jobbet, där nästan allt handlar om lika eller olika löner eller ingen lön alls för saker som måste göras.
Jag vill inte gå på bio och se en mamma som tömmer diskmaskinen och plockar upp leksaker från golvet. Det är ofrånkomliga delar av ett liv som jag faktiskt valt att ha.
Men i två timmar i en biosalong vill jag slappna av och låtsas att allt handlar om vilken brudklänning och vilken handväska man ska bära...

Fascinerande dock, att "alla" bloggare som jag läser, redan har sett SATC. Jag tänkte tvinga mig själv iväg till biografen redan på midsommardagen, så att inte filmen råkar hamna i t.ex den här laptopen. Men nu känns det som att jag redan sett filmen, bara för att den omskrivits så mycket.

Och nice TV3, att lägga alla tittarfavoriter av SATC-avsnitten samma kväll som Sverige spelar fotboll...

Inga kommentarer: