tisdag, november 25, 2008

jag & massajen

När det kommer till massage, så förvandlas jag helt plötsligt till en snålis.
Trots att det är en enorm investering i sitt eget välbefinnande, och säkert för hälsan också, på sikt. Jodå, jag går visst regelbundet på massage - säkert en gång om året.

Idag hade jag iallafall bestämt mig för att unna mig en 55 minuters massage. Men först ligger jag och irriterar mig på att vi började fem-över istället för prick. Inte så att jag tror massören försökte slingra sig, men jag tänkte att jag minsann kunde klätt av mig snabbare.

Och sen ångrade jag att jag tyckte att helkroppsmassage verkade vara en god idé. Visserligen finns det gott om muskler i benen som kan behöva knådas. Men de där försiktiga trycken på fötterna, eller att dra i mina fingrar, njaä, den tiden skulle jag hellre lagt på dubbelt så lång mörbultning av min rygg.

Men om jag får massage var-varannan vecka. Skulle jag då börja mjukas upp efterhand, och till skillnad från all annan träning, isåfall tåla mindre? Det kunde vara värt att prova.
Fast då borde något ställe lägga till något riktigt rough på menyn. Bland klassisk massage, swedish massage och ayeurveda massage - mörbultningsmassage.

Inga kommentarer: