torsdag, februari 19, 2009

ni vill bara kunna fylla på ert cv, säg som det är

Antingen är jag otroligt gammaldags och konservativ i en del av mitt musiktänk, eller så har jag faktiskt bara vett att uppskatta hantverket som en riktigt bra (och ofta, men inte alltid erfaren) producent tillför.

Men allt fler artister ska tvunget producera sina album själv. När Marit Bergman citeras i dagspressen idag tänkte jag mest "jaha, har hon inte gjort det innan då?"

- Jag funderade länge på vem som skulle producera de nya låtarna, till slut bestämde jag mig för att göra det själv. Det finns ingen producent där ute just nu som har precis det soundet som jag ville åt, och jag känner att jag har lärt nog mycket på att vara medproducent på mina tidigare album, det var dags för mig att ta det ansvaret.

Det skulle vara mer spännande om hon anlitade...Rick Rubin.

Synd att man har slutat använda fina gamla uttryck som Skomakare, bliv vid din läst.

Inga kommentarer: