tisdag, mars 31, 2009

april - ipril - ipred

Om en kvart är det april, och just i år kommer det inte att innebära att man ska se upp för att bli lurad, utan om en stund träder alltså ipredlagen i kraft.

Det har stått så mycket [text] om ipred att jag inte orkat följa med ordentligt, trots att det egentligen berör mig i högsta grad.
Jag undrar mest vilka upphovsmän som kommer att jaga hårdast. Alltså, vad är mest riskabelt att ha i datorn?
Min personliga regel är att i den mån det går alltid betala för svenskt. Således köper jag gärna Loney Dear-cd:n och ser Låt den rätte komma in på bio.

Men jag använder ju mest torrentuppfinningen för att inte behöva vänta så sjukt länge på att alla tv-serier (företrädelsevis amerikanska) ska behaga att sändas i Sverige.
Frågan är om NBC och ABC och HBO och BlaBlaBla kommer orka leta små hängivna tittare i skandinavien. (För det är säkert möjligen just de som har råd att anställa personer bara för det ändamålet...)
Egentligen är de enda förlorarna de som köper dyra tv-annonser på t.ex Kanal 5.
För jag ser ju inte deras reklamfilmer. Men jag betalar för tv-kanalen, ändå. Fastän allt jag verkligen vill se måste tankas hem.

Känns väldigt ironiskt och osmidigt att det inte sändes något Desperate Housewives häromdagen. Nästa avsnitt kommer den 19 april. Och jag är säker på att en housewife kommer att vara död då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du för eller emot IPRED?

Nu kan du rösta!
Skicka sms med texten m13ser14 NEJ om du är emot
eller m13ser14 JA om du är för IPRED, till numret 72500

Sen får du veta resultats sidan.