söndag, maj 03, 2009

0462705179

Jag hatar när det ringer, och man faktiskt anstränger sig för att svara (dvs letar upp hemtelefonen, som aldrig sitter i sin laddare) och så ÄR det ingen där.
En gång, när det trots allt var en person, kritiserade jag detta, och fick svaret att det är nån slags dator som ringer upp. Det förklarar i och för sig inte varför man undantagslöst alltid måste upprepa sitt namn, även om man svarar med att säga det.
I mina fall gäller det nästan alltid erbjudanden om just telefoni eller bredband, och då räknas tydligen inte mina åsikter, eftersom jag inte står på abonnemanget. (Inte ens Ring aldrig mer! räknas från en medbetalande sambo.)

Iallafall. Jag har hittat en sajt som kompletterar eniro och liknande, eftersom de oftast inte har med callcenternummer. Den heter vemringde.se och det är bara bra om man, efter att besvärats av någon säljare, går in och skriver vad som hände, typ "tyst i luren", "försäljare" osv (även idiot har en egen tag på vemringde!)

Inga kommentarer: