måndag, maj 11, 2009

...c'est l'universe pour moi

Som jag har förstått det är Malena Ernman i Ryssland och repar för fullt, först och främst inför delfinalen imorgon, allra helst inför den stora finalen (när är den förresten?)

Jag tycker att La Voix är en riktigt bra låt (bättre än Hero och Worrying Kind, men dock inte som Evighet) och har nog en god chans att komma till final, och placera sig på...topp 12?
Jag menar, det svenska bidraget på engelska och franska, starkt inspirerat av italiensk opera. Europeiskare än någonsin.

Undrar om Malena redan är lite trött på låten. Fast i hennes yrke lär man ju lätt sjunga samma opera-libretto 500 gånger. Men om ifall att

så kan hon prova att byta ut texten i refrängen mot nästan hela refrängen av Claes-Göran Hedenströms Det börjar verka kärlek banne mig.

Det börjar verka kärlek, banne mej
Sån't där som händer andra, tänka sej
(Det) Mesta pekar på
Att jag är kär och så

och så antingen Men för all del, jag kan ha fe-e-el
eller bara upprepa Det börjar verka kärlek, banne mej

Inga kommentarer: