måndag, juni 01, 2009

buy nothing day 2009

Vi missade den årliga Återvinningsdagen vid Hornstull. Det är som en jätteloppis där trottoarerna kantas av lokalinvånare med större eller mindre utbud. Jag har gjort riktiga fynd där förut, och några nedköp, men framför allt haft väldigt trevligt.

Så, om någon från knivsöder läser detta, hur marknadsförs det här eventet?
Det står inte i dagspressen ens intill notiser om övriga loppisar, och jag såg inga lappar eller andra anslag när jag promenerade i krokarna så sent som förra helgen. Och kom inte och säg att det är hemligt.

Jag blev så upprörd när jag insåg denna miss, att jag gav mig ut och sprang ett varv runt parken, denna park där jag nu slösade bort dagens soltimmar på precis ingenting.

Fast annars var min första Mors Dag som tvåbarnsmamma trevlig. Jag fick sovmorgon efter utekväll och nybakat bröd!

Inga kommentarer: