onsdag, september 23, 2009

jag håller inte ordning på di blåe längre

Malmö FF:s supports hemsida är där idag ett brev om att hela styrelsen avgår, efter gårdagens match mot Elfsborg (som iff-iff vann med 5-0!)
Tydligen har några andra supportrar, oberoende från officiella MFF Support delat ut flygblad och visat banderoller.
Nu vet jag inte heller vad det stod, men det handlar om någon kritik mot MFF:s ledning. Fast jag har aldrig förstått varför man är på olika sidor när man håller på samma lag. Jag tänker att då har man något stort (och kärleksfullt?) gemensamt.

För fotboll är inte så indie. Man kan inte applicera tänkande som Jag upptäckte Passion Pit före dig eller Den här cd-r:en finns bara i 100 ex på allsvensk fotboll.

Fast vad vet jag. Jag tror ju typ att jag känner alla som har Phil & Ted-vagnar på Kungsholmen, bara för att vi har gjort ett enda val likadant...

Inga kommentarer: