tisdag, september 15, 2009

stressig sovstund

Lillobel sover inte särskilt mycket om dagarna längre, och det gäller att ha bestämt mig för vad som ska göras under tiden. Visserligen finns det alltid en diskmaskin att plocka i, eller tvätt att förflytta till rätt hög. Eller så kan jag försöka sova själv, det är riktigt trevligt, men funkar förvånansvärt sällan.

Idag kände jag plikten, och sitter med en blivande artikel om en advokat. Det började bra men blablabla nu hööör jag inget vettigt han säger. Bara en massa oväsentlig blaj. Fast han sa ett roligt citat, Jag gillar att jobba med brottmål, för det är oftast så färgstarka människor inblandade. Haaha. Väldigt politiskt korrekt.

En annan sak jag borde göra under sovstunderna är att klippa mig. Då får man promenera nära salongerna och så fort babybel somnat, sticker man in huvudet och frågar om det finns tid. Man kan få svaret att 'om en halvtimme finns det tid', men nej, om en halvtimme kan det vara för sent. (Kan säga att det är knappast de trendigaste, hetaste salongerna med coolast rykte som arbetar på detta viset heller...) Och ingen får färga håret, eller permanenta, och ha skarpa medel i närheten av min bebis.

Jag har iallafall rotat fram babyvinterkläderna från källaren, för nu är det lite kyliga morgnar.

Inga kommentarer: