tisdag, oktober 06, 2009

det finns en massa mollymostrar därute

Minst en gång per garderobsskifte (dvs när man byter vinterkläder mot sommarditon och vice versa) så feng shuiar jag bort ett par pappkassar kläder. Mycket går till Stadsmissionen, lika mycket försöker jag ge bort till smärta, snygga vänner (t.ex såna som inte fött två barn eller som är 80-talister).

Men nu har jag lagt ut lite på Tradera. Jag har sålt enstaka plagg/prylar där förr, samt att jag la ut 9 gravidplagg två veckor efter förlossningen i våras. Jag bara "nu ska här aldrig mer gås med mammakläder nänä" och sålde nästan allt. Och ångrade mig. Vill visst ha fler barn!

Allt jag säljer är märkeskläder som DKNY, The Stray Boys och Bondelid. Men man ser direkt vad som är mest populärt: Odd Molly. Jag la upp tre tröjor (minns inte varför längre, jag kan ha allihop) och redan när jag själv skulle granska auktionen hade en fått bud! Det finns nog en massa mollymostrar där ute som sitter och söker och budar. På heltid.

Konstigt att jag aldrig tänker en vecka fram, när auktionerna är slut. Nu ska det kollas att rätt belopp kommer in på banken, sen ska man packa in ordentligt, köpa frimärken och posta SNARAST. Varför behövde det infalla samtidigt som födelsedag, tandläkarbesök, och planering/inköp/städning inför barnkalaset...

Inga kommentarer: