tisdag, oktober 20, 2009

from above, seems I had it all, but it doesn't mean anything since you're gone


What's the point of having it all without the person you love undrar Alicia Keys i sin nya video. Jag skulle kunna fnysa att kärlek är överskattat åt den som hade en så fantastisk lägenhet som New York-våningen som Alicia befinner sig i, i Doesn't Mean anything.

En ganska bra låt, fast lite tråkig. Väldigt enkel, som i lättsjungen. Det kan ju vara bra på sitt sätt, men i No One, Alicias senaste riktigt stora hit, kom hennes röst till användning på ett helt annat sätt (och hon är ju ändå ingen Beyonce).
Doesn't mean anything har en refräng med lååånga toner (fritt baserat på Girl's just wanna have fun...) Kanske kan det bli en ny favorit för både Idol-finalister, på sång-auditions eller för yngre band som inte spelat så länge (á la Popkollo) - eller pianister som precis lär sig ackompanjera sång. För spontant tänker jag "lyckos mig om detta är en hit när min föräldraledighet är slut", men egentligen kvittar det, det är sällan som någon elev vill lära sig Alicia Keys låtar. Trots att hon faktiskt tagit pianoklinket (inte i negativ bemärkelse!) till nya höjder blev det aldrig så berömt som de två ackorden i Fallin'.

"Doesn't mean anything" (mp3)

Så, nu har jag konstaterat att låten kommer göra sina veckor på Tracks och Digilistan.Det är nämligen Alicias nya utseende som fascinerar mig! Hur kan tjejen se yngre ut nu än någonsin, sedan genombrottet för åtta år sedan? Och varför blir hon mer och mer lik Avril Lavigne? Detta syns inte på bilden ovan, den klistrade jag in bara för att den var snygg, men kolla videon, för en Alicia som lätt skulle kunna bli homecoming queen.

2 kommentarer:

jess sa...

nattmänniska som jag?

annalin sa...

Yep, det är ju så. Nattsurfning är den enda egentid man (jag) har. 90% av inläggen här är skrivna mitt i natten...