onsdag, mars 31, 2010

det ska inte bli någon vana

Mitt hotmailkonto tycks ha blivit kapat. Jag märker att jag har skickat ut ett kort mail på engelska där jag tipsar om en shoppingsajt. Eller, jag har försökt skicka iallafall - jag har fått tjugo Postmaster Failure-mail, att det inte funkat, som tur är.
De flest sunda människor ser ju att det inte är ett avsiktligt skickat mail, och som tur är var det inget lockande i mailet (det finns väl ingen som verkligen klickar på länkar i mail?) Men det är lite pinsamt att man inte rensar bland kontakterna oftare. Nu skickades mailet till folk i föreningar jag lämnat för länge sen, föräldrar till elever som spelat hos mig för typ sju år sedan, killar jag dejtat nån gång, samt andra som jag absolut inte har kontakt med idag och kanske undrar varför jag hör av mig just nu. Hoppas inte typ min husläkare fått mailet (fast det handlade iallafall inte om att köpa v1agra billigt online.)

Varför har man ens kvar sitt hotmailkonto, undrar man ju? Men det är ju bra till MSN och sånt där (som man använder vartannat år...) Och till bloggen! En vacker dag skulle man logga in med sin hotmail-adress i stället. Varför hotmail är ett google-konto fattar jag inte. Det borde vara den största konkurrenten till deras gmail.


Hur som helst, jag ber om ursäkt till alla som fått ett spam av mig!

Inga kommentarer: