måndag, september 20, 2010

när alla vakna i Sverige gillar samma facebookgrupp samtidigt

För varje minut börjar ca hundra nya facebookanvändare att Gilla samma sida;
När Lars Ohly vägrade sminka sig samtidigt som Jimmie Åkesson. Just nu drygt 8000 fans.

Snyggt - och pr-mässigt - statement av Lars. Men det hade ju varit ännu roligare om
* Lars Ohly vägrade sminka sig till Jimmie Åkesson
* Lars Ohly vägrade sminka sig likadant som Jimmie Åkesson.

I min facebook-newsfeed är alla bedrövade och chockade, hur kunde detta hända/man skäms över att vara svensk, skriver i princip alla (alla som inte bara skyller på Skåne rakt upp och ner.) Men det är ju inte vårt fel, vi som verkligen gick och röstade idag (på något annat parti alltså.)
Val.se har serverat imponerande detaljrik statistik hela sena kvällen. Det är 21 personer i mitt valdistrikt som röstade på SD. "För många", kan man såklart säga, men jag tycker inte att det är ett så högt antal. Jag funderar mer över vilka det är. Någon jag brukar möta på Coop? Någon i min trappuppgång?


Det är typ bara jag i hela huset som har ett blatteefternamn på brevlådan.

Inga kommentarer: