fredag, juni 24, 2005

Britneys nya video

Britney Spears. Den enda riktiga pop-prinsessan vi har. Jag skulle kunna ha en hel blogg om varför Brittan är så bra, särskilt som jag jämt måste förklara mig för folk, som anser att det är konstigt att Jag Som Kan Så Mycket Om Musik ändå framhåller BS som nummer ett (ja, efter Agnetha förstås) men hallå, man måste kompensera för Det Stora Vemodet, som faktiskt infinner sig när man lyssnat lite för länge på antingen kent eller The Smiths, på random i iPoden.
Sen Britney gifte sig med Kevin verkar hon strunta i omvärldens krav, och det är ju störtskönt att varje vecka se henne i nån total anti-outfit, typ mjukisklänning och med en Starbucks takeaway-kaffe i näven. Dessutom är de två det enda paret man faktiskt alltid ser tillsammans. De verkar ju vilja tillbringa all tid med varandra. Nu har ju inte alla fördelen att kunna slappa sig igenom sin graviditet, vissa av oss måste jobba. Det finns en kort dokusåpa som heter Britney & Kevin: Chaotic, som nyligen tog slut i USA, och i sista avsnittet fick man se Britneys sprillans nya video. Man blir lite chockad när hon reser sig upp och man ser den fina magen. TV3 ska nog visa serien till hösten, men då har babyn nog redan ploppat ut. Kolla på videon till Someday (I will understand) här, och om man scrollar ner lite kan man även hämta mp3:an (åtminstone som sidan ser ut idag)

I kväll har jag varit Under Eken, alltså i Galärparken på Djurgården och kollat på Parkteater. Det måste vara den bästa promotion Stockholms Stadsteater kan ha. 'En fika med Ibo II' hette pjäsen. Det måste finnas en del ett också, men den kanske har visats i Södertälje, där Oktoberteatern huserar i vanliga fall (enligt min dramakollegakompis som borde veta.)
Det är alltså två blattar och en svenne (jo, de driver själv med det precis hela tiden) och ett husband, som diskuterar / musicerar sig igenom livets problem när man är thirty-something. Det roligaste var nog när rollkaraktärerna vägrar ge noter till husbandets basist, och hävdar att han är nybasist! Nybasist, det ska jag lätt kalla alla nybörjare på elbas när höstterminen börjar.

Nu måste jag packa toapapper. Det är tydligen utedass där vi ska fira midsommar imorgon, på Runmarö i södra skärgården. Jag fick i uppdrag att ta med 4 kg nypotatis. Men eftersom det är ont om utrymme skulle jag helst koka den innan. Hur, hur, hur fraktar man fyra kilo kokt färskpotatis?!?! Bästa förslaget vinner en TipTop. Fast var den inte godare på åttiotalet..?

Inga kommentarer: