torsdag, juni 30, 2005

In case of Worldwar, bring earplugs

Världarnas Krig innehöll precis så mycket smakliga specialeffekter som man kunde vänta sig. Fast vad som är än mer värt att kommentera är THX-ljudet. Helt oerhört, vilket i och för sig inte betyder en njutning. Det påminner mig om hur förutseende jag är som placerat ut öronproppar i varenda en av mina handväskor. Jag trodde att det var om jag hamnar på en konsert /rockklubb, men likabra bio. OCH vid ett eventuellt nytt världskrig.
Är det inte underbart hur amerikaner undantagslöst alltid tror att det är terrorister när något hotfullt händer, som vill åt bara just dem? Tonårssonen förstod att det inte var ett "vanligt upplopp", utan frågar klokt pappa Cruise om "de" var från Europa.

Jag hinner inte skriva nånting innan Virtanen redan har skrivit det. Han har säkert ett mer fördelaktigt jobb eftersom han kan uppdatera varje kvart. Jag diggar det han skriver, men det känns pinsamt att applicera åsikter som står tryckta över hela stan (jag syftar på att han utsett rosévins-spritzers som "inne".) Fast nu hade jag tänkt kommentera, eller snarare berömma Moneybrothers sommarprat igår, särskilt att han spelade Waterboys Fisherman's Blues. Men det är inte så upphetsande när FV skrev det i realtid. Moneybrother hade redan överraskat mig med sin eminenta musiksmak genom att köra just den låten som ett akustiskt extranummer på sin Nalen-konsert förra året.
Fast And a bang on the ear, från samma Waterboys-album är faktiskt bättre.

Inga kommentarer: