lördag, juli 02, 2005

Det mystiska brevet


I veckan fick jag ett litet vitt kuvert med ett tackkort. Det har vållat mig stort bekymmer. För jag kan inte läsa vad det står, inte ens vem det är ifrån. Jag tror att det är en bok avsändaren tackar mig för. Men jag har inte gett bort nån bok. Eller? Det är skrivstil a lá fyrtiotalet. Jag funderar på att lämna det till polisen och be dem analysera DNA från kuvertklistret, men jag misstänker att det inte är ett högprioriterat ärende. Det är ju inte direkt ett hotbrev, tvärtom.

Något som jag inte har fått med posten däremot är augustinumret av världens bästa tidning Elle. Jag hittade den på ett café igår, men det blir ju lite antiklimax att läsa den där istället för att njuta av min egen. Är det skillnad på prenumeranter? Och varför augustinummer, juli började ju nyss? Nu ska jag cykla ner till Fredhäll och bada, läsa Cosmopolitan och äta persikor.

1 kommentar:

Eric Goesta Rosén sa...

Jag vill också ha tackkort. Oavsett om jag inte kan läsa dem. Tackkort rules.