måndag, juli 04, 2005

Jämställdhet i toalettköer

Min söta karlslok är och shakar till housemusik på Mondo. Det är en jättemegakänd DJ som heter Hernan Cattaneo. - Men alltså, han spelar ju inga instrument, vad är det för lönt att gå och lyssna på just honom? frågade jag, men fick inget [ordentligt] svar, men jag retades lite och sa att de skulle kanske inte ens höra om det verkligen är han som spelar skivor. Jag är kanske avundsjuk för att jag inte själv har något utpräglat dansintresse, eller kanske för att det knappast drar finpublik när jag spelar skivor på Alcazar. (Den enda verkliga recensionen blev jag sågad i, till råga på allt.)

Som gräsänka, om än bara några timmar, kan man passa på att göra nödvändigheter som hårborttagning eller ansiktsmasker, och det blev bara en lermask idag. Kan sådana bli för gamla? Jag fick den i 25årspresent, den varar i en evighet, vilket är bra, men har H&M överhuvudtaget kvar sin serie BeautyBox?

Surfar runt lite på regeringens hemsida, inte för att jag har tråkigt utan för att hitta konkreta fakta om jämställdhetslagen uppdatering, men jag hittar inget. Som jag har uppfattat det ska tjejtaxor, gratis-inträde-för-tjejer osv slopas från juli. I så fall ska det definitivt jämställas med antal minuter respektive könen tillbringar i toalettköer på krogen. Det är inte så konstigt att tjejer ska gå in gratis, en fjärdedel av kvällen tillbringas ju i kön. Vi var på Mosebackes terass igår kväll, med Stockholms ljuvligaste utsikt, men det var ytterst lite tid alla satt tillsammans vid bordet. Jag köade. Och köade. In fick man inte gå, nej man hänvisades till Holken, utan belysning.

Om en vecka från idag sitter jag i Turkiet! Jag ska bara bada, ligga under ett parasoll och läsa, och sippa lite snygga drinkar. Jag har lånat en bok om Turkiet och försöker börja från scratch och lära mig landets historia, vilket är precis lika underhållande som det låter...taxfreekatalogen är mycket roligare, men tack vare Live8 igår så får man ju dåligt samvete för att man ens funderar över att köpa 5 betala för 4, parfym står väl inte högst upp på listan för livsnödvändigheterna? Jag beställde en hög med vita gummiband. Tillfredställelsen av att det syns att man supportar något spelar nog en viss roll... Om allt stämmer har jag lyckats sätta ett vitt band i högra hörnan på denna bloggen också!

Här är ett tips på en blogg, bara för att Elin verkar gilla Mannen i den vita hatten lika mycket som jag. Godnatt!

Inga kommentarer: