onsdag, december 14, 2005

Tom Levin på SelfSigned

Det kom riktigt mycket publik på SelfSigned igår kväll. Och det var en bra kväll, bra underhållning, ja det brukar ju vara hög kvalitet, men det var ösigt också. Annika Jonasson och Lena Vendel inledde ganska soft, Lena är den enda jag vet med ett trovärdigt Agnetha-vibrato, lyssna på några mp3:or här.
Sen var det dags för Anna Stadling, hon som har körat bakom precis alla i Sverige känns det som, och hon har en hel del eget radiovänligt material på svenska. Alldeles aktuell är en EP som Anna spelat in tillsammans med Idde Schultz, där de tolkar svenska 70-talslåtar (inte ABBA, mer Kjell Höglund).
Men the main act var Tom Levin. En stilig man i odefinierbar ålder som ser ut som en mix av Beatles från Rubber Soul-perioden och en fransk kulturvetare. Och allt detta är positivt alltså! Vilket band han har, och vilken röst! Dessutom är nya CD:n värd att kollas upp baraför titeln Me, my band that I älskar, Kasper and a bunch of friends. Snygga låtar, snygg skiva (ett CD-fodral som på något underligt sätt verkar runt istället för kvadratiskt!) och en snygg hemsida!

Det enda som inte var så fint igår var vad jag åstadkom i DJ-båset. Och då var det ändå väldigt väl förberett med alternativa jullåtar. Men mixern och CD-spelarna ville inte alls lyda mina kommandon. En play/pauseknapp hade hängt upp sig, och crossfadern fúnkade inte, vilket innebär att även om jag gör än ursnygg övergång till en ny låt så fortsätter den gamla att höras också. Dessutom visar CD-spelaren tydligt sin avsky mot brända skivor. Jag kånkar dit minst 300 original-CD varje gång, och det är tyngre än vad man kan drömma om, så för hälsans skull måste jag ha en del hembrända blandskivor.

Förresten kan det ha varit det sista SelfSigned på ett bra tag...det pågår ett obegränsat antal graviditeter just nu...

Inga kommentarer: