måndag, december 19, 2005

Betraktelser en söndagnatt

Helgen är över...och därmed alla julkonserterna, äntligen, den sista var i lördags, det var min sjätte i år. Men de är duktiga på att uppträda, barnen. Fast lite trött på att höra 2-3 JingleBells varje gång blir man!
Sen var A. och jag på teater på kvällen, och såg nån pjäs som heter Drömmer jag, skriven av Pasolini, och jo jag förstod visst pjäsen fast den var absurd, men jag satt ändå och funderade på hur jag skulle ta mig ut därifrån, men så blev huvudpersonen skjuten och alla klappade -"...nu är det 15 minuters paus" ropade någon, och det var alltså en timme till! Naturligtvis stannade vi kvar. Men det var inte bra. Det kan väl inte vara så, att inte bara film är bäst på bio utan teater är bäst på stora scener med mycket dekor?

Imorgon är det min blandade-fasa-dag. Hasseludden Yasuragi. Euw, jag kommer inte kunna sova...det känns verkligen inte okej att mina kolleger ska se mig i bathsuite. Fast jag älskar att bada, och jag älskar sushi, hoppas det vinner. Och jag har spraysolat mig för 300 spänn, men jag ser ingen skillnad själv.

Slutligen: Mary J Bliges nya CD - också ett litet äntligen, förresten - jag har inte hunnit lyssna så noga, men ack, ack, ack, vad skulle hon på U2:s underbara One att göra, och VARFÖR är U2 också med på låten?!

1 kommentar:

Micke Vestlin sa...

Hoppas badandet inte tvättade bort solbrännan.
Utmaning: http://vestlinsvarld.blogspot.com/2005/12/2005-rs-ltar-enligt-m.html