fredag, juni 16, 2006

efterfest

En av mina personliga nackdelar kan nog vara en slags missunnsamhet, eller jag hittar inget bättre ord för det. För samtidigt som jag tycker det är spännande om Pete Doherty verkligen kommer att dyka upp på Hultsfredsscenen inatt, så skulle jag tycka det var lite ha-ha om han inte gör det. Ha-ha åt dem som är på plats, och inte är gravida (och därmed blir stela av att ligga på liggunderlägg på marken), och som får höra Kent imorgon! Fast jag tycker det är coolt med så osäkra kort som just Pete / Babyshambles. (gäller det resten av bandet också? är de också försvunna?) Att det finns nån som officiellt missköter sig. Det enda man får höra annars är hur enormt trevliga och skötsamma och samarbetsvilliga alla rockstjärnor är. Man vill väl förvänta sig lite rock'n'roll-lifestyle. Inte konstigt att det inte "föds" nya ikoner nuförtiden annars.

Jag skulle lätt kunna vara lite missunnsam mot de lyckosarna som ser på Pet Shop Boys just precis nu också, men det är jag faktiskt inte, även om jag väldigt gärna skulle vara där.
Funderar lite på att gå till efteresten - inte O-baren, utan nåt ställe som heter Loa (?!) där West End Girls ska uppträda. Fast det lär komma igång sent om de ska vänta in alla som var på konserten.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller med, det behövs mer rock'n'roll-lifestyle och oförutsägbara artister!

Chrille sa...

Var du på efterfesten? Jag var där, det var grymt. Neil Tennant själv kom ju förbi.

annalin sa...

Nej jag var inte där heller, för i trängseln på M/S Gerda tidigare på kvällen fick jag en stor öl i/över hela urringningen. Och det är verkligen inte värt att klibba och lukta gammal fylla när man själv inte fått dricka alkohol på ett halvår...