onsdag, juni 14, 2006

vill inte vara pirat idag

Jag tycker FAKTISKT att det är jobbigt när man VILL köpa en CD för riktiga pengar och får knapphändig information. Nu ämnade jag vara en ärlig människa som vill belöna Nouvelle Vague för all glädje de skänkte mig med den förra skivan. Men nähä.

Varför är tex releasedatumen helt olika? 12 juni hos Ginza, 14 juni hos CDON och 26 juni hos CDWOW? Det är alltså enbart Limited Edition jag är ute efter, jag vill ha 18 låtar istället för 14 (14 + 1 bonustrack = 15 visserligen). Och megastore.se, har de samma utbud och pris i butikerna inne i city? Ska man vänta till 26 juni och betala 149:- totalt hos CDWOW, som är en bra nätbutik utan portokostnader, men de har inte lagt upp låtlistan, eller riskerar jag att knäckas av min dåliga karaktär och torrenta hem hela albumet då?

CDON är visserligen snabba, men har högre pris OCH portokostnad. Så då får jag leta efter fler grejer att handla hem så att portokostnaden lönar sig. Dessa nya CD är uteslutna för de har jag redan:

Pet Shop Boys - Fundamental
Amy Diamond - Still me still now
West End Girls - Goes petshopping
Keane - Under the Iron Sea
Nelly Furtado - Loose
Hot Chip
- The Warning

Inga kommentarer: