lördag, juni 03, 2006

i lost my erection, and i lost my home

Nu kommer inte Rolling Stones till Sverige alls i år. Ja, jag kunde inte åka till Göteborg den 10 juni ändå, så mig kvittar väl just den konserten. Men jag tänkte att man kunde få en ny chans typ i augusti. Fast jag är lite emot när så stora band, som Stones och U2 ändå prompt måste spela på Ullevi. Man kan väl tränga in sig på Råsunda? Känns inte alls bra att Göteborg ska representera Sverige som främsta konsertarena.

Är det ingen som frågar Keith Richards vad han skulle uppe i en palm att göra när han är 62 år gammal?

Rubriken kommer från hur jag tyckte att Mick sjunger i "Laugh, I Nearly Died" från senaste Stones-skivan A Bigger Bang. I själva verket sjunger han I lost my direction and I lost my home. Ja det passar ju in lite mer...men jag tyckte min tolkning var roligare, den skulle också tyda på uppgivenheten hos en vilsen man. Som klättrar i träd på Fiji istället för att softa i en solstol...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: