fredag, juni 02, 2006

popaganda veckan efter

Inget popaganda-bloggande i år fastän det var en vecka sen det började. Det var iallafall mycket bättre i teorin än i verkligheten. 18-åringar i entrén ska prompt se leg fastän vi är närmare 30. Dessutom får man inte ha med sig någonting in som går att förtära. De tog mitt godis!!! Mitt dyra Exotic Snacks som jag köpt med mig enkom för detta tillfälle!! Alltså jag är gravid, jag behöver kunna äta vissa saker på momangen!! Men nope, det finns godis därinne. Eller hur, superkonstfärgade sega remmar ja! Det blir alltid värsta fascistlandet när gratisevangemang ska finansieras på annat sätt. Just Popaganda ska ha liiite cred för att det finns vegetarisk mat, men för övrigt, om man inte dricker alkohol blir det lätt tråkigt! Ingen light-cola nånstans, och kaffet är förstås äckligt Löfbergs Lila (seriöst, vem gillar det!?!) Till slut hittade jag ett mjölkdrinkstält, så jag har stått och festat på varm Oboy hela festivalen...

Jag har inte fått nån musikalisk aha-upplevelse heller. Vad har hänt med Frida Hyvönen, som jag brukar gilla så himla mycket? Stora scenen på bästa kvällstiden kanske är too much för henne. Om man bara har pianokompade låtar (och bara kan två olika kompfigurer) ska man inte ha 45 sekunders mellanrum mellan ALLA låtarna, där man viskar med sina kompisar som sjunger kör. Inte ens om en av dem är Marit Bergman.

Inga kommentarer: