tisdag, juli 18, 2006

charterreflektioner

Hemkommen inatt från Kreta. Jag har faktiskt varit där förut, på något dagsstopp under en medelhavskryssning, men det var så många grekiska öar så jag håller inte isär dem (bara Santorini.) Men så här soft har jag nog aldrig haft det. Vi har verkligen inte gjort något vettigt. Bara sovit länge om morgnarna, badat i skitstora vågor och promenerat till gamla stan och druckit kalla drycker. Rhetymnon är alldeles utmärkt, alldeles lagom.
Och kretianerna (?) är artiga och trevliga, och det är inte alls samma konsumtionshets som tillexempel förra sommarens Turkiet-tripp, där man inte kan passera en restaurang eller butik utan att bli påflugen.
Fast ingen ger en heller blond-flicka-rabatt, när man har en sjunde-månaden-mage...

Om någon tvekar så kan jag säga att det går alldeles förträffligt att resa trots graviditet. Och det var varmare i Malmö när jag var där veckan innan. Det var bara skönt med havsluft.

Inga kommentarer: