måndag, augusti 14, 2006

turist på hemmaplan

Min mamma har hälsat på mig hur många gånger som helst sen jag flyttade till Stockholm, men denna helgen var extremt turistig. Ut på Djurgården alla tre dagarna. På fredagen var vi på Gröna Lund och lyssnade på Jerry Williams (han sjunger fint, men är ganska publikfriande genom att bara köra sina rockabillynummer - jag ville höra Personal Jesus-tolkningen, eller möjligen 90talslåtarna som är skrivna av Atomic Swing.) Första gången jag åker ifrån Grönan med den allra största nallebjörnen. Det var genom att fånga pingisbollar som föll genom en labyrint i ett litet lastbilsflak. Ja alltså, det var inte jag som vann, jag fångade 2 av 10, A. fångade 3 av 10 men min drygt femtioåriga mor fångade alla tio! Lite absurt, men roligt!

På lördagen var vi på Skansen, mest för att A. har önskat halva sommaren att vi skulle gå till en djurpark OCH terrariet!. Nu fick jag se de omtalade koalbjörnarna iallafall. Fast de är rätt tråkiga, sitter var för sig och knaprar eukalyptusblad och sover 18-20 timmar. Jag tycker lemurerna är helt klart bäst!

Och på söndagen såg jag sista akten av Mamma Mia på svenska ute på Cirkus. Jag har sett den i Lonson och var lite skeptisk om den skulle funka på svenska, men det var stort ändå. Musiken gör ju sitt. Men volymen var för hög för min mage...det blir sånt liv på bebin därinne. Konstigt nog verkar det vara mest rörelser till ABBA-låtarna hon inte är van vid att höra...

Inga kommentarer: