tisdag, november 28, 2006

gwen stefani - the sweet escape

Idag har jag lyssnat på kommande Gwen Stefani-albumet under min dagliga barnvagnspromenad. Hur har Gwen hunnit spela in en ny CD? Är inte hon också mammaledig, hon fick ju en liten Kingston (!) i våras.

Eller så består Sweet Escape av överblivet material från Love Angel Music Baby. Nej det var elakt. Men uppbyggnaden är densamma. Det finns en motsvarande "Rich Girl", alltså med en gammal musikalsampling, den här gången joddel-låten från Sound of Music, ni vet när barnen spelar marionett-teater. Wind It Up heter den, tydligen förstasingel men jag har inte hört den i media.

Det viktiga Ironiska Spåret är Orange County Girl, och sen finns det faktiskt några lika tjatiga låtar som hemska Hollaback Girl, ja man kan t.o.m höra Gwen skrika att det är bananas en gång till. Än så länge är mitt favoritspår Early Winter, kanske för att den låter mest No Doubt-ig.

Fast jag har lyssnat en och en halv gång, typ. Om en vecka eller två - lagom till att skivan verkligen släpps - så tycker jag säkert annorlunda...

Inga kommentarer: