måndag, december 04, 2006

advent

Men en konsert jag inte var på i år heller var en traditionell adventskonsert. På ett sätt kanske det är nyttigt för mig att ta en säsongs helvila från julkonserter, jag brukar ju ha 3-6 stycken om jag jobbar. Eller så hade jag uppskattat det mer i år just därför...
Well, det var ruskigt nära jag följde med Hillary på en adventskonsert på Söder, men eftersom hon inte kunde hitta Otto Olssons Advent i programmet så avstod jag. Det är verkligen bara den jag vill höra. Mäktigt som fan med orgel och stor kör. Idag fick jag veta att SvenBertil Taube hade varit huvudnummer - och sjungit Sjösala vår! På första advent!?!

Advent som mp3 med Luleå kammarkör. Enjoy!

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

linda sa...

Jag har varit väldigt dålig på att blogga på "sista tiden" (ganska rejält dålig).. har så dålig fantasti och dessutom har jag inte trott att nån läst min blogg o då har det kännts "onödigt" att skriva. Jag ska försöka bättra mig, har varit så mycket med praktik och så.. så man har typ gått o lagt sig direkt när man kom hem... så det är inget som har hänt.. bara det att jag har varit allmänt slö o less.. hoppas du vill läsa i fortsättningen (bara jag kommer igång). /linda