onsdag, maj 09, 2007

röka på scen - det nya svarta?

Idag stod jag i kö till biljettluckan på Stadsteatern, alltså inne i Kulturhuset. På ett litet anslag intill luckan kunde man läsa:

Rökning förekommer på scen i följande uppsättningar:
Hemkomsten
Västra Kajen
Linje Lusta
Älskar dig också
En midsommarnattsdröm
Natten är dagens mor & Kaos är granne med gud
Rickard III
Uppdraget

Alltså det är nästan varenda pjäs, ja förutom Baby-Drama då, som jag vill ha biljetter till. Det var alltså skådespelare man skulle bli, för att kunna komma förbi rökförbudet, och desutom få blossa på arbetstid...

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, fantastiskt rolig spaning.

annalin sa...

Tack! ja visst var det! har DU varit på Baby-drama med din B-babe förresten?

Anonym sa...

nopes, har fått för mig att såna där babyaktiviteter bara passade innan barnen började härja omkring som Bobo gör nu. Eller har jag missuppfattat? Har du varit?

annalin sa...

Nej jag har inte varit, för det är för toddlers mellan 6-12 månader, och i höstas var hon ju nyfödd, och nu när det äntligen kommit igen är det utsålt på tre röda.