måndag, juni 11, 2007

min tid i södern

I mitt fall beror inte bloggtorkan på solsting utan mer på att jag varit bortrest söderut (även om det visst finns bredband i Skåne). På några dagar har jag alltså hunnit med bl.a

  • att ta årets första bad, vilket dessutom trevligt nog blev i havet, helt klart överlägset både Mälaren och Saltsjön
  • att besöka Debaser i Malmö, en trevlig "filial" med loungeaktig uteservering, faktiskt fräschare än slussens.
  • att läsa ut nästan hela Snabba cash, och därmed seriöst övervägt att sluta undervisa och börja sälja kokain, eftersom det är en lukrativ bransch. Och om man skulle få klagomål lär inte det vara av folks föräldrar...
  • att titta på det allra sista Sopranos-avsnittet, och därefter spekulera i vem som verkligen dog...eftersom det faktiskt kan vara jag själv (alltså tittaren)

Inga kommentarer: