tisdag, juni 19, 2007

spoilervarning...typ

Av all information man finner på internet, råkar man ju ibland få se sånt man verkligen inte vill veta. Efter sista Sopranos-avsnittet häromveckan tittade jag runt bland andra svenska bloggar för att se vad de tyckte, och då ser jag att vissa bloggar fått en mängd arga kommentarer just för att de avslöjat slutet för "såna som ville titta själv på SVT."

Idag hittade jag en grej som kunde varit till stor nytta. Det står Spoilers! med röda bokstäver på ett sätt så det ser ut som polisavspärrningstejp, fast i samma storlek som en normal textrad alltså. Det var på en sida om The Shining på IMDb, kolla gärna själv (och tänka sig, det kvittar om du har sett The Shining eller ej..!)

Jag skulle gärna använt Spoiler!-funktionen vid jultid också, för när jag hittat perfekta julklappar till folk vill jag gärna skrika ut det till hela världen innan den 24:e, men man vet ju aldrig vilka nära och kära som läser här.

Inga kommentarer: