onsdag, augusti 15, 2007

ilskan över ränderna

Det är inte ofta jag avsätter ett blogginlägg till att berätta om någon annans bloggande, men jag måste få citera ur Jespers inlägg om varför Arla har bytt design på sina redan så stiliga randiga mjölpaket (På senare tid har dom börjat jiddra med ränderna, lägga till kurvor och färger och sin nya fula logga och bytt typsnitt och gud vet allt.)

Jesper är väldigt upprörd och skriver vidare:

Alltså vad är detta om inte ett brutalt karaktärsmord
på den bärande tanken bakom Hedqvists koncept?
Den sparsmakade, genialiskt enkla
men omisskännligt karaktäristiska formgivningsidén
har fått ge vika för ett grafiskt bludder,
som om en designelev med ADHD fått sätta tänderna
i denna kylskåpets nationalklenod.

Åå, jag tycker det är underbart när man inte håller inne med superlativen ens för denna sortens i-lands-problem! Vem hade ens orkat läsa ett klagomål av chat-karaktär Eey! Nya mjlkpkt = sux :-((

Dagen till ära har jag, eller tja, min dotter, fått en röd liten mjukis-Arlakossa med posten. Men jag ska överväga att donera den till Jesper, så att han blir lite frommare i sin inställning till Arla. Jag menar, Mjölk är livet (eller var det bara Skånemejerier som sa så på 80-talet?)

Inga kommentarer: