torsdag, augusti 16, 2007

länge lev(d)e elvis

Jag tillhör den (numera) minoriteten i samhället, som faktiskt inte är helt övertygad om att Elvis dog den 16 augusti 1977. Jag tror naturligtvis inte att han lever än idag, och stapplar runt som en rar vithårig 72-åring. Men det måste ligga något i att väldigt många ansåg att det inte var bevisat att det verkligen var han som låg i kistan.


Innan jag förlorade alla mina vinylsinglar hade jag faktiskt några Elvis-originalsinglar. Men på CD finns det väl så gott som bara samlingsskivor med honom (kanske var LP-formatet inte utvecklat under Elvis storhetstid) så det är vad jag får lyssna på idag. Och folket har faktiskt rätt, Suspicious Minds är den bästa låten.

Och nuförtiden läser jag om Elvis nästan varje dag - nämligen roliga pekboken Pek-Elvis! Där varje bild är något elvistypiskt, t.ex är hus en teckning av Graceland, bil en rosa cadillac och macka en väldigt onyttig historia med jordnötssmör och banan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

In the Ghetto också.

annalin sa...

Aa, och isåfall Are you lonesome tonight.

Du kan komma hem till oss och titta i pek-elvis. Det hade varit bra för dig, och sannerligen lika inspirerande som j. safran foer.