onsdag, september 12, 2007

aktuell och intervjuad av alla (och filmen går också jättebra)

Martina Haag var nyligen Super-aktuell och Intervjuad av alla (och graviditeten går också jättebra), än mer nu inför sin filmpremiär än när själva boken kom.

Men har Martina någonsin avslöjat varifrån hon fick titeln?
Jag satsar på att det är en parafras på Toby Youngs roliga bok Hopplös och hatad av alla. I alla fall, nu ska den också bli film, med Kirsten Dunst i den kvinnliga huvudrollen.


Martina Haag är inte överskattad, hon är verkligen sjukt rolig. Min kille köpte hennes krönikesamling Martina-koden till mig för snart ett år sedan, när jag strax skulle föda barn.
Vi högläste varannat kapitel för varandra, mellan värkar och lustgas. Det blev till och med lite bok över efter bebisens ankomst, vilket nästan var direkt skadligt för hälsan.
Jag skrattade så att jag trodde stygnen skulle gå upp, och den lilla bebisen som precis lärde sig amma blängde förvånat på mig när jag alltsom oftast skrattade så att hon skakades av från bröstet...

Inga kommentarer: