onsdag, september 05, 2007

klaxons vann the mercury prize

Vinnare av årets Mercury Prize blev Klaxons. Jag trodde på Jamie T, men hoppades på Maps eller New Young Pony Club (men jag kände inte till alla 12 nominerade artisterna.)

Det som mest förbryllar mig med Klaxons, är att när jag var inne på Record Hunter på ett av mina "give-me-something-new"-besök, för flera månader sedan, så blev det att jag köpte Slagsmålsklubbens Malmö Beach Night Party, "eftersom Slagsmålsklubben liknade Klaxons", vilket var vad killen (den smala, lite bleka, som brukar plocka fram bra skivor) verkligen ville spela för mig. Han hade dessvärre inga skivor inne, men var så ivrig att jag skulle lyssna vid ett senare tillfälle att han skrev upp "Klaxons" på en neongrön post-it-lapp.

Jag hör ingen direkt likhet mellan dem och Slagsmålsklubben. Och egentligen fattar jag inte varför jag såg ut att gilla Klaxons alls, (för det gör jag inte särskilt mycket, men man kan inte pricka rätt jämt) Var det bara för att jag hade Converse?

Inga kommentarer: