torsdag, november 29, 2007

i know what's coming, i'm not working

Jag är i desperat behov av jobb. dom glada babydagarna är över om tolv vardagar, och jag ser med både bävan och stolthet fram emot att försörja min lilla familj.

Så, på onsdagar och torsdagar är jag tillgänglig nästa år. Jag borde förstås skriva artiklar eller ackompanjera på piano. men jag är inte den som är den. jag kan göra en tjusig caffelatte om det efterfrågas.

Jag hittade ett förtjusande litet jobb:
Vi söker dig som har gedigna kunskaper om musik, såväl klassisk som populär, för att leda cirklar i musiklyssning. Du bör ha tillgång till musik på CD och/eller kassetter. Målgruppen är 65+.

Ooh, vad sött. Jag skulle börja från barocken och vara framme vid jazzen redan lektion nr 3. Sedan, tanter och farbröder, är det dags att ni ger inte bara rocken en chans, utan även grungen, indiepopen och triphopen.

Man tänker sig att det skulle vara skrynkliga 85-åringar, men egentligen, min pappa är 65+ och han lyssnar inte på vare sig klassiskt, Povel Ramel eller Rolling Stones.
Han är mer en Lugna Favoriter-farbror. Il Divo och Sara Brightman och sånt.

Men nu kom vi ifrån ämnet: jag behöver (mer) jobb!
Jag kan nästan allting. Utom att sälja mobilabonnemang i gallerior, det har jag ingen talang för.

Inga kommentarer: