fredag, januari 11, 2008

hälsning från gräsänkan

Jag dricker ett glas vitt vin i min ensamhet. som sambo till en skådis är man periodvis gräsänka flera kvällar i veckan. och colan tog slut redan till middagen. för att inte tala om bristen på onyttigheter. typ choklad.
absolut ingenting har vi hemma. hade jag varit yngre hade jag bakat negerbollar. hade det varit under min hemmafruperiod för ett år sedan hade jag slängt ihop en kladdkaka. men nu sitter jag bara här och känner delvis att det är fruktansvärt synd om mig som inte ens kan kila ner till COOP (för min lilla unge sover), och delvis känner jag mig otroligt nyttig, jag befinner mig redan mentalt på morgondagens spinningpass.

Och jag har inte ingenting hemma, jag har elva kiwifrukter. jajamensan. jag var förbi hötorget idag. jag skulle ha en klase vindruvor. men de är så skickliga försäljarna. helt plötsligt hade jag köpt 10 kiwi också, och då hade jag dessutom redan några hemma.

egentligen skulle en efterlängtad upplevelse redan ha börjat - för kors i taket, det var visst ett Grey's Anatomy i staterna igår. Men ibland är torrentklienterna helt ologiska. Trots att 89129 personer delar på det nya avsnittet ska det tydligen ta över en dag (tja, över en timme iallafall) att få hem hela filen!

Det gör faktiskt inget alls att sambon går ut efter föreställningen. det tråkiga är att alltid vara ensam just läggningstimmen. sedan infaller ju de enda timmarna i veckan där jag verkligen har egentid.
När han skådespelade på Spegelteatern, så kom det typ två han kände varenda föreställning. Och varenda en såg pjäsen som en anledning att dessutom få gå ut och ta en öl med med min kille, och cactch up sedan sist. det blev väldigt mycket småsupande på den tiden. ojojoj vad det kostade. i tid och pengar. och inte minst, i kvalitén på vår relation.

Till sist, några punkter jag gärna vill tillägga:
- jag kanske är tragisk som dricker vin ensam. Eller bara vuxen. Men det är iallafall KRAV-märkt vin (Giancarlo Ceci)
- jag vägrar titta på Let's Dance! även om det är frestande eftersom det stod att läsa att ett par skulle dansa till With every heartbeat.
- det borde vara ett alkolås på Tradera, med hårdare krav än trafikpoliser har!
- det är faktiskt lite roligare att fixa disken med ett glas vin och Burial ur högtalarna...

Inga kommentarer: