söndag, januari 13, 2008

singing bee

När jag fick nys om att det skulle komma en musiktävling för vanliga människor, inte kändisar, som gick ut på att vara bra på låttexter så tänkte jag faktiskt söka, om det var så att man tävlade om pengar. Nog för att jag skulle tycka det var skämmigt att sjunga i tv, men vi kan behöva ett tillskott i kassan, och min musikaliska storhet är helt och hållet att kunna en miljon låtar (nästan.) Men när jag väl fick reda på att det var Singing Bee det hette, så var det för sent.

Jag såg bara 20 minuter, eftersom lillungen aldrig ville sova, men oohh vad det svider! Det var ju bara hitlåtar, nästan bara refränger och jättelätta låtar. Det krävs ju ingen musikalisk bredd, möjligen en radio som spelar den bästa blandningen av gamla och nya låtar.

Femtio jävla tusen vann den där killen.

Kan det inte komma ett liknande program men där man själv ska spela rätt låt också!?

Inga kommentarer: